Utekvall, Bilmassa och WILLOW CREEK!!!

Jaa, i fredags kvall gick jag, Jonas och den nya Sara ut, vi kom inte in pa central, (fel vakt) men vi kom sjalvklart in pa tryst, som denna gangen inte var fylld av 30+ manniskor, utan typ 20-25! yeah yeah! Vi traffade iaf 2 riktigt coola amerikanska tjejer....Den ena tjejen hade varit tillsammans med Jesper i The Sounds i 3 ar! Men han hade tydligen inte varit nagot att hanga i granen! en riktigt skitstovel tydligen....Men det var coolt, hon kunde en del svenska o sa! Sen var d kul att lara kanna Sara lite mer! Riktigt skon tjej!

Efter att ha sovit pa en luftmadrass pa Jonas golv, sa vaknar jag, Pigg! Jag och Jonas akte sen Downtown till Chicago Autoshow! tydligen en av dom storsta bilmassorna i varlden! Sa vi sag en hel del snygga bilar! SAAB hade en riktigt cool ny bil, sen var ju inte Jaguarerna fel heller.....Det sjukaste av allt var att Gary, Jonas vardpappa hade fixat VIP card till Mercedes-benz lounge! hahahahaaa, sa dar gick vi in och fick gratis forfriskningar! det var lite smakul! Sen lag bilmassan riktigt nara Chinatown, sa vi sag lite av det och fick avsmaka en riktigt god maltid pa en lite mindre trevlig Chinarestaurang....

Idag hade jag nastan en nara "sprickaavlycka" moment...Jag akte namligen till Willow Creek, borjade nastan grata av lycka bara nar jag sag alla bilarna pa vag dit och parkeringsplatsen!!!! Hur stort som helst! latt over 3000 bilar! Sen kommer jag in i varsta stora entrehallen med rulltrappor upp till dom olika nivaerna....Sen kommer jag in i salen och kollar ut over stallet! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH! JAg grat i floder, sa lycklig var jag! Fatta stort det var, gigantisk scen, tva laktare plus grundplanet...jag lovar latt en 7000-1200 pers pa den jag var pa, och dom har 2 gudstjanster!!!!lovsangen var bra, bara valkanda, typ Here I am to Worship, "regera Gud" fast pa engelska da, och en annan, hmmm, kommer inte ihag, men iaf en valkand! Det var evrkligen Awesome! Sen var predikan om att vara Givmild osadar, riktigt bra faktiskt! Det enda jag kande ar att det maste vara sa sjukt svart att bli personlig i en san stor kyrka! Fast om man gar in for det e d nog inga problem, men  jag kan tanka mig for en som inte e lika rattfram, blir det nog aldrig av att man kommer in ordentligt i verksamheter osv...men dom har ju en massa smagrupper runtomkring! Men dom har ju 5 olika "campus", det har var ju Main, men jag kan ju tanka mig att dom andra har ratt stor forsamling ocksa! WOW!!!! Ska forsoka aka dit igen...hade nog varit lattare om man e typ ett gang pa besok eller sa, for da kanner man sig inte sa liten! :P Men ja, det var nog en av dom lyckligaste stunderna jag varit med om i mitt liv! Jag tyckte d va coolt pa Nordic nar Scandinavium var nastan fullt av svenska kristna ungdomar....det var kanske 3000???har var det sa sanslost mcyket folk! jag kan inte ens uppskatta det! men det var ju nastan fullt, sa jag ska kolla upp hur mycket platser d e totalt!

Imorgon e d forovrigt Presidents Day, och ingen skola! Sa jag far se vad jag hittar pa med killarna....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0