Inte den basta av dagar.....

Na, det kan man ju inte direkt pasta....Vaknade ganska pigg, torsdagar e trotts allt min "jobbiga" dag, med Monty hemma hela dagen och Henry som kommer hem vid lunch....Iaf, det borjar bra, MOnty e pa bra humor och vi sitter och skrattar och leker och har superkul. Sen kommer Jonas med Max och Jacob....Dom tre killarna leker superbra ihop, medans jag och jonas har den jobbiga uppgiften att sitta i varsin solstol och ha uppsikt over vad barnen gor.
Sen blir det dags att hamta Henry, satter snabbt in kladdkakan (1maj till ara) och tanker, ah! rip-sticken hade varit kul att ta med....sa jag aker ner for backen och tar med mig den upp till busstoppet....Henry kommer, ar pa hyffsat bra humor (vilket inte ar sarskilt vanligt) och vi "racar" hem, han springer och jag aker ripstick......Sen precis innan var uppfart ar det en valdigt tvar svang, brukar inte klara av att svanga sa jag brukar hoppa av, men idag tankte jag att, "nej nu eller aldrig", sa jag forsoker tappert svanga, men hamnar lite snett med ena foten pa bradan (hade inte bra skor for det har, hinner jag tanka) och plotsligt ligger jag raklang pa marken med tva uppskrapade armar och en skrattande Henry som springer forbi mig upp till huset.....
KOmmer in, tvattar av smutsen, ovanligt lite faktiskt.....Mobilen som jag hade i handen gick otroligt nog inte sonder! och ni som vet min mobilhistoria har vet hur seriost jobbigt det skulle blivit om den gick sonder igen! haha....
Men Iaf, jag tanker, "ja, nu vet jag ju att jag lever iaf"....

Precis nar jag tanker den tanken och forsoker bita ihop ringer det pa telefonen....Jag ser att det ar hemifran och far genast en konstig magkansla.....sa nar mamma svarar sager jag inte "hej vad kul att du ringer, utan, "men mamma, varfor ringer du nu?"...hon fragar om jag har tid, sa da forstar jag att det verkligen e daliga nyheter.....Da har min Gammlafarfar dott! Kanns verkligen sa himla trist! visst han e gammal, men han hade verkligen verkat piggare....som tur val e skickade jag ett kort till honom for nan vecka sen! och han hade tydligen blivit jatteglad...sa det kanns ju skont iaf!

Men for att dagen inte ska bli battre sa ar det forsta som hander nar Jonas och tvillingarna akt att Henry slanger upp dorren rakt pa monty, som ramlar ner for trappan, biter hal pa lappen och borjar stortbloda/grata! Sa jag slanger upp honom i famnen och trostar honom.....det var inte sadar superfarligt, men anda! lite formycket blod for en dag! 

Men ja, jag ska val inte saga att dagen var helt katastrofal...Kom precis hem ifran Jonas! Dom har gjort om koket, vilket har blivit valdigt lyckat faktiskt....inte alls min stil, men for dom e d perfekt...och det ar ju sa det ska va....sen Jonas rum hade fatt en piggare farg! Men iaf, vi dasade framfor "Dan in Real Life" fran On Demand, som var en helt okej film! en san, okej da har jag sett den ocksa! haha....har sett en hel del filmer pa sistone kanns det som!  

Kommentarer
Postat av: mamma

Puss på dig och på armbågarna.

2008-05-03 @ 21:52:16
Postat av: Henrietta

haha,....tack! det kan behovas! fragade Jonas, men dom var for ackliga! :P

2008-05-06 @ 18:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0