Forgetting Sarah Marshall, Eeeeuuwwww och varmlanningen!

Hahaha...ja igar akte jag och Jonas till Value i Buffalo Grove (dvs en Bio dar dom visar filmer som kommit ut for nagra veckor sen for typ bara 2 dollar) Och sag da Forgetting Sarah Marshall! hmmm....det ar val vad jag kan saga om den filmen......trodde den skulle va battre, fast ja den var anda helt okej....men ganska konstig och lite vanligt amerikansk Karleks-drama-komedi.,..typ lite american Pie eller kanske typ 40 year old virgin (som dock var battre) over den pa nat satt.....jag vet inte...

Iaf sa gick jag och Jonas runt vid Stripmallen vid bion och upptackte ett Kinastalle med Buffe for 11 Dollar....sa vi gar dit och smakar pa det ena och det andra.....under den 3:dje omgangen bestammer vi oss for att ata varsitt Ostron!....................................... Ehmmmm ja, det tog lite udden av hela var upplevelse....inte ens efterratten vagde upp ackelkanslan.....

Direkt fran Kina stallet akte vi till en av dom konstgjorda sjoarna i omradet, och nar vi kommer ut forstar vi att det kanske inte var sa mysigt dar som det sag ut.....Ehm.....Eeeeeuuuwwww Duck Shit! hahahahahaaa.....jag vet inte vem som sag mest lojlig ut nar vi forsokte trippa fram pa graset utan att fa ankbajs pa skorna!!!! (antagligen Jonas)

Nar vi senare akte hem mot mig sa klammer jag ur mig ett "toligt" och Jonas blir nastan tarogd sa stolt han blev over att han omvant mig till att bli en varmlanning (med mina skorrande Rrrrrr) hahahaa.....Sa vi kom fram till att nu var jag vardig att giftas med honom! haahahahahahaaaaaaaaaaaaaaa! Sa galet kul hade vi!

(synd att det bara e nagra fa dagar kvar!.....)

Ja, nu var det bara 3 veckor kvar!

Saaaa galet! pa lordag kommer familjen hit! :D :D :D :D

Tracey rakade ju ut for en mindre krock vilket resulterade i att bilen e pa verkstad tills pa fredag, sen i mandags, sa denna veckan delar jag och Tracey pa Van:en, sa jag har inte direkt sa mycket mojligheter pa dagarna att komma ut fran hemmet! lite segt eftersom jag bara har 4 dagar kvar ensam.....

Vad som e riktigt segt ar att Jonas aker pa Semester med sin vardfamilj pa sondag, sa vi kommer inte ses nagot sarskilt efter lordag! sa ja, det e verkligen slut snart!

:(: Mixed feelings? ja!

Tidsstress? - ehm...JA!?!!!

Helt sjukt e det! jag aker snart hem! det e slut! :(.....Det var verkligen sa sorgligt att lamna av Kajsa pa flygplatsen! bade jag och Jonas satt helt stumma i bilen pa vagen hem och bestamde oss for att bara aka var for sig istallet for att hitta pa nat, det var liksom inte den roligaste stamningen!

Sen blir man ju da valdigt stressad over att oj, det e bara 2 helger kvar i Chicago...och nu bara 1 helg!

Ett plus dock e ju att min kara familj kommer! Den 2a Augusti!!!! Det ska verkligen bli sa underbart att traffa dom och sarskilt att se hur mycket David och Anton har vaxt pa ett ar!

Men men....imorgon e jag ledig sa jag och Jonas ska nog ta varsin cykel och cykla hela lakefrontpromenaden! Det ska bli kul! Sen sag jag ju Mamma Mia haromdan med danskan Cecilie, som jag och Jonas traffat precis! hur trevlig som helst!

nej nu maste jag hoppa in i bilen och hamta upp barnen fran Camp!

hemma igen!

Ja, for lite mer an en vecka sen bar det av mot Los Angeles... Jag och Kajsa sov i Grossmans kallare och 5 pa morgonen var det dags for Jonas att skjutsa oss till O'hare! Flygfarden tog ca 4 timmar och efter en skumpig shuttle fran Los Angeles International airport (LAX) komk vi fram till Hotellet! Wow sager jag abra, helt underbart hotel, trevlig personal, underbar pool, coola hissar som akte langsmed utsidan av byggnaden och for att inte tala om rummet med 2 queensize sangar och den numera valanvanda 1koppsstarbuckskaffebryggaren! :)
Pa sondagen tog vi det bara lugnt pa hotellet och gick en liten runda downtown i Buissiness distriktet...

Pa mandagen hade vi bokat en sandar turist tur : LA Grand tour, pa den fick vi se: Venice beach, Hollywood, Walk of fame, Universal studios, Beverly Hills, Massa filmstjarnos osv hus och bilar, Rodeo Drive och den historiska biten av LA.... Det var en heldags akning i bussen och en hel del bilder togs pa bade det ena och det andra!

Pa Tisdagen akte vi till Universal Studios och tog en Studio Tour, vi fick se en massa stallen dar dom filmar in saker, tex den stora blaa skarmen som e den storsta "bluescreen:en" i hela varlden. Den e med i "the Truman Show" nar Jim Carey seglar in i vaggen :P....och det kanske mest spannande pa hela touren var nar vi akte forbi Mysterial lane (desperate housewifes) och dom holl pa att spela in avsnitt nar vi var dar, coolt! (inte for att vi sag nan men anda!)

Tisdag natt var det dags for oss att hoppa pa en Greyhoundbuss mot San Fransisco, det var ett aventyr i sig kan ag lova!
For det forsta ligger greyhoundstationen mitt i "the homeless district" i LA, som tur val e akte vi taxi dit (vilket vi gjorde for att conciergen pa hotellet varnat oss) Nar vi kommer in ar det en megalang ko fram till countern dar man loser in och koper biljetter. pa hela greyhoundstationen var det kanske runt 10 vita manniskor (inklusive mig och kajsa) resten av dom 200 sadar var hispanic eller svarta....Det var varldens kalabalik....Kajsa forsokte fraga nagra som satt vid en ko vid en buss om dom stod i ko for det nummret, och alla kollar pa henne med stora ogon, skakar huvudet och sager " no hablo espanol" puh, hur kan man bo i ett land och inte ens forsta ett ord??? iaf, nar vi val kommit pa den fullproppade bussen med en diversion av manniskor, bla folk som reste med smabarn (detta var mitt i natten), sa tog det 9 timmar att komma fram till San Francisco! Men nar vi kommit fram sa haller vi bada med om att det var vart allt bara for att komma dit! Vi fick aka sparvagn, se Golden Gate, ga pa Fisherman's Wharf, Ta oss upp for dom branta backarna for att ga nerfor "The crookidest street" som var hur vackert som helst. Det enda negativa var val att framfor oss hade vi ytterligare 8 timmars bussresa for hemfarden mot LA.......

Pa Torsdag morgon vid 7 kommer vi fram till hotellet, och bada slanger sig i sangarna och sover ut all nackont och somnloshet. Vi vaknar klockan 3 pa eftermiddagen, beger oss mot poolen och konstigt nog somnar vi bada vid 10 pa kvallen....

Fredag! och det e shoppingdags! Jag och Kajsa aker tunnelbanan till Hollywood Boulevard dar vi tar lite extra kort vid Walk of fame, shoppar lite pa American Apparel och gar sedan hur langt som helst for att komma till Robertson Boulevard (dar alla kandisar shopapr) Jag kan saga att jag aldrig kant mig sa i ratt hander som nar jag gatt med kajsa i LA, det e da man e glad att man har en van som laser varenda skvallertidning, ser E! news hela tiden och ser alla realytysapor osv! Pa Kitson kopte vi bada lite saker och vi hann aven med att ga in pa lite andra trevliga affarer (bla WE) hehe....Efter en lang dag av shopping aker vci hem till hotellet for att piffa upp oss for en utekvall.......Val pakladda och sminkade akte vi tillbaka mot Hollywood och borjade ta oss mot Sunset dar vi trodde att vi skulle hitta ett bra stalle, vad vi istallet hittade var 2 killar som studerade i Australien (Steve fran Birmingham (GB) och Phil fran Australien) dom var ocksa pa jakt efter ett stalle och hade hort om The Viper room...Sa dit akte vi, kom in och upptackte att det var ett litet stalle, men det var en scen och vi horde att d skulle va ett live band, och sa sant sa, upp pa scenen kommer "Her Skeleton" och borjar roja...tank att det e en minilokal och dom spelar hur hogt som helst....jaja, det var en upplevelse.... Vid 2 stangde det, och tur som vi har bor "australienarna" ocksa downtown sa vi delade en taxi!
Nar jag och Kajsa stapplar in pa hotellet sitter 4 killar dar som har en svensexa, sa vi pratar med dom ett tag....Men klockan 5 e det dags att sova!!!!

"Kajsa....mummelmummel, inte samma som innan...kanske ga upp...mummelmummel...." - Henrietta till Kajsa kl. 9:30... Sa jag och Kajsa drar oss upp ur dom harliga sangarna och gor oss iordning for en dag pa Beachen! Santa Monica it is! Vi tar bussen dit och hamnar nastan rakt pa stranden,,,,sa vi gar litegrann pa Santa Monica Pier och drar oss sedan ner pa strandsanden dar vi ser snygg kille efter snygg kille....nu forstar vi avrfor alla sager att det bara e kusterna som har dom snygga killarna.....Iaf sa lagger vi oss pa ett stalle.....framfor oss har vi 3 killar typ 25+ och efter ca 10 minuter hor vi att det inte ar ett sa exotiskt sprak dom pratar.....utan Bergennorska! Ja, var vi an e lyckas vi traffa nagon scandinavisk person......
Efter en lang dag pa stranden drar vi oss motvilligt fran Santa Monica och det e dags for oss att gora oss redo att aka hem.......

Sondag kl 2:30 avgar flygplanet fran LAX och vi kommer fram till Chicago 8:30 (2 timmars tidsskillnad fran LA) och Kajsa far sitt bagage....jag vantar och vantar, men mitt bagage dyker aldrig upp!!! Sa jag far skriva i lite papper och dom forsakrar att dom ska skicka hem det till mig safort dom hittat det, och sa sant sa, mandag kl 1 pa formiddagen kommer min resvaska antligen!

Vilket aventyr!!!

Imorgon bar det av!!!!

Imorgon ca. 6:50 sitter forhoppningsvis jag och kajsa pa ett flygplan som ska flyga till Los Angeles! Californien here We come!!!! AAAH! det ska bli sa himla kul! Som tur val e hittade vi biljetter sa vi hinner aka till San Fracisco en dag ocksa!!!

Sa ikvall hamtar Jonas upp mig hemmifran, eftersom han erbjod sig att kora oss! TACK! jag har packat typ hela dagen! har en resvaska full, vilket jag inte riktigt kan forsta eftersom det e mest sommarklader!? men men, det e ju 7 par skor nerklamda, sa det kan ju bero pa det....

Igar kopte jag forresten 2 DKNY handvaskor.....Saken e att jag kollat pa bada hur lange som helst och kande att nej, jag koper bada! for det e sa himla manga vaskor jag har kollat pa och sen nar jag tankt aka och kopa dom har dom inte funnits kvar, sa nu smallde jag till! och fick verkligen 2 flugor o en small! fast ja, det kostade ocksa lite...men det var vart det! var lite smatt trott pa den Ybertrakiga vaskan jag hade!

Nej nu ska jag ta mig ann mitt sista jobbpass innan min lilla semester! C ya in one week from now! 'Cause I'm heading for the city of the stars!

Taste of Chicago!

Ja, den har veckan har det hant en del, pallar dock inte skriva om allt sa har kommer lite om igar!

Det e just nu Taste of Chicago, i chicago :P...haha, ja och det betyder att resaturanger har matstand i Grant Park.... $8 for 12 biljetter och i varje stand kan man fa smakprov pa mat for allt mellan 2-9 biljetter sadar! kul, packat med folk och hela den har veckan, stralande solsken! Iaf, under denna veckan har dom ocksa gratiskonserter varje dag och igar var det Ryan Shawn eller nat sant och JOSS STONE! som verkligen gjorde ett bra jobb pa scenen....Hon fick igang hela publiken och trotsade sakerhetsvakterna och bad publiken att sta vid scenen, sa alla rusade dit och borjade ta kort (som var strangt forbjudet), sa den dar Joss e en liten rebell! men det tycker vi om! Som sagt, bra show och hon sjunger verkligen bra och dessutom e hon minst sagt Gorgeous! Go Joss!